Kall morgon, men bra grepp!

Denna morgon var det lite kallare än vad hösten/vintern hittills erbjudit, men ändå relativt varmt för att vara mitten på november. Endast -6° på vägen till jobbet, börjar man bli bortskämd?

Nu har jag hunnit rulla dryga 20 mil sedan Hakka-premiären, hjulen är efterdragna och dubben börjar sätta sig. Känslan är att ljudnivån sänkts ytterligare efter dessa mil. Hör det ihop med inkörningen av dubben mån tro?
Har lite dålig koll på hur luftdämparna och övrig teknik på däcken fungerar, får nog plugga på lite!
Just ljudnivån på dubbdäck brukar vara ett argument från den dubbfria falangen, får återkomma till det senare.

Mycket vädersnack nu, men lovar att det kommer en poäng.
Det har regnat mycket de senaste dagarna, tack och lov har termometern lyckats hålla sig på den röda sidan dessa dagar. Men igår började dock tempen krypa ner och i natt blev det frost och is.
Vägbanan var på många ställen fortfarande blöt när det frös till, så idag blev det ett ypperligt tillfälle att testa däcken på isig asfalt. Inget som jag direkt oroat mig för, med all rätt.
Skarpa svängar i stadstrafik, inbromsningar, start/stopp, tvåfilig omkörning, allt utan några som helst problem.
Dubben greppar tag rejält på asfalt, och man märker det. På väg till jobbet kände jag aldrig att jag tappade något som helst fäste. Tryggt och säkert.

Hörs sen!

comments powered by Disqus