men fortfarande kallt i vinden. Väglaget har varit torrt och fint i några dagar nu. Inte så mycket att rapportera om.
Bilen har varit inne på service, 15000mil. Blev byte av växellådsoljan och allmän service och även en motorrengöring invändigt. Bilen känns som ny! Köpte även ett par nya, svarta gummimattor och fixade ett par bättre begagnade tygmattor då SAAB slutat tillverka dessa.
Har även fått dille på att byta ut lamporna i kupén och ytterbelysningen till snåla LED-lampor med en förhoppning om att generatorn kanske inte behöver jobba lika hårt.
Ska mäta däckdjupet efter jobb idag och göra det där bullertestet som jag pratat om så länge.
Är supernöjd över mina hakkapelitta, de har presterat utöver förväntan. Hade Nokian Hakkapelitta WR G2 som vinterdäck innan, ett populärt friktionsdäck innan de släppte Hakkapelitta R som endast släppte greppet i vinter-Växjö en gång och det var i en kurva inne i en skog. Man ser rätt många däck i min bransch och det är många däck som är i dåligt skick. Har sett uppemot 10år gamla däck på en bil som användes dagligen av en familj. De var dock inte så dåliga att de gick att underkänna men de hade börjat få torrsprickor.
När mina sommardäck är utslitna (ett konkurrerande märke) så blir det Nokian sommardäck med.
Förhoppningsvis så är vintern över för denna gången, då slask och mög är förbannat tråkigt men det är synd då man får lägga Hakkapelittadäcken på hyllan.
Väl mött.