Det har vart lite kyligare nu 2 dagar, nedåt -20 grader kallt. Ralliarten har fått sin plats i garaget igen, som skönt med någorlunda varm bil när man ska iväg. Däcken rullar lätt, även dem gånger den står utomhus. Har vart iväg på lite ärenden idag, drällt runt, handlat, druckit kaffe. Blivit lite blandad stadskörning som vanligt, mycket start och stopp i korsningar. Isytan i vägens hjulspår och kring korsnigar är fortfarande hal.
Gillar verkligen Ralliartens motor och drivlina. TC-SST (Twin Clutch Sport Shift Transmission) lådan växlar upp snabbt och snyggt, tillsammans med 4 hjulsdriften och Hakkapeliitta 7 är man först och snabbast iväg från korsningarna. Sitter en aktiv mittdifferential, ställbar för att kunna fördela kraften mellan fram och bakaxel. Det är ett nöje att sätta sig bakom ratten för att åka iväg någonstans. Riktigt rolig vinterbil, och Hakka 7:orna kompletterar bilen alldeles utmärkt med mera körglädje, säkerhet och grepp. När man bara gasar på lite lagom men bestämt för ta sig upp i gällande hastighet känns det inte ens halt, det slirar inte till någonting så greppet vid acceleration kan jag inte klaga på alls. När jag pratar halt, får man trycka plattan i mattan. Då är det hårda inbromsningar som avslöjar halkan mest då det känns som att abs:en reagerar på minsta lilla låsning och jobbar pulserande som den ska och bromsar effektivt. Med Hakka 7 får man nog ändå se upp så man inte har någon allt för nära bakom om man sätter foten på bromsen ordentligt!